Move & Store

Tijdelijke opslag

Square Design, een regionaal reclame- en ontwerpstudio die gespecialiseerd is in het creëren van impactvolle visuele communicatie, werkt met veel plezier samen met Move & Store. Move & Store is een bedrijf dat onlangs PickupBox heeft overgenomen om haar marktaandeel te vergroten. Met het oog op het betreden van nieuwe zakelijke marktsegmenten, was het noodzakelijk om Move & Store te rebranden. Er was behoefte aan een frisse start met een nieuw logo voor een nieuw bedrijf met een geheel nieuwe uitstraling. Move & Store onderscheidt zich door opslagruimte bij jou aan de deur te bieden en deze op afroep op te halen, waardoor tijdelijk opgeslagen inventaris gemakkelijk kan worden geretourneerd.

Het verkoopteam van Move & Store heeft een volledige rebranding van het merk ondergaan, te beginnen met een nieuw logo. Het logo van Move & Store bestaat uit twee primaire kleuren en is ontworpen met het thema van tijdelijke opslag en verhuizingen in gedachten. Het “&-teken” is illustratief vormgegeven door twee gestapelde vierkante doosjes. Dit veelzijdige logo kan zowel in vierkante als langwerpige vorm worden gebruikt, waardoor het flexibel toepasbaar is op diverse materialen, zoals gadgets en relatiegeschenken.

Naast het logo heeft Square Design gezocht naar een illustratieve benadering die een gevoel van gemak en menselijkheid overbrengt. Het draait allemaal om het comfort van de klant. Met deze rebranding willen we ervoor zorgen dat iedereen weer enthousiast wordt over verhuizen en tijdelijke opslag. Daarom heeft Square Design een unieke illustratie gecreëerd waarin mensen -een gezin- een “lachende” doos op hun hoofd dragen. Deze creatieve benadering zonder privacyproblemen is zowel uniek als communicatief met een glimlach.

Move & Store heeft slimme segmentatie toegepast om haar doelgroepen te identificeren, waaronder aannemers, makelaars, studenten en uitvaartondernemers. Aannemers en makelaars zijn vaak als eerste op de hoogte wanneer hun klanten gaan verhuizen of tijdelijke opslag nodig hebben. Deze doelgroepen zijn proactief benaderd met diverse communicatiemiddelen, zoals foldermateriaal. De folders zijn ontworpen met dezelfde primaire kleuren als het logo. Door gebruik te maken van positieve en negatieve pagina’s krijgt de lay-out een speelse en aantrekkelijke uitstraling. De folders bevatten een overzichtelijke indeling en verschillende illustraties om de communicatie zowel speels als informatief te maken.

Voor studenten heeft Move & Store zich gericht op jongeren die een wereldreis plannen. Move & Store voorziet verschillende universiteiten en studentenverenigingen van verkoopfolders, zodat studenten op de hoogte zijn van de mogelijkheden om hun inventaris tijdelijk op te slaan. Deze folders zijn ook ontworpen en opgemaakt in meerdere talen om een breder publiek te bereiken.

Ten slotte is de uitvaartondernemer een interessante doelgroep voor Move & Store. Zij kunnen hun klanten helpen bij het regelen van mogelijke tijdelijke opslag. Wanneer het huis van een overledene snel moet worden leeggemaakt, biedt Move & Store de mogelijkheid om de inboedel op te slaan, zodat nabestaanden de tijd kunnen nemen om de inboedel op hun eigen tempo door te nemen. Op deze manier kan het emotionele proces stapsgewijs worden verwerkt.

Bij Square Design streven we ernaar om de identiteit en boodschap van onze klanten op een krachtige manier over te brengen. Ons team van creatieve professionals staat klaar om ook jouw rebranding of het opzetten van een logo voor een nieuw bedrijf.

rebranding-nieuw-bedrijf-logo-ontwerp

Logo Rebranding voor nieuw bedrijf

Logo Rebranding voor nieuw bedrijf

Logo Rebranding voor nieuw bedrijf

Logo Rebranding voor nieuw bedrijf

Logo Rebranding voor nieuw bedrijf
Logo Rebranding voor nieuw bedrijf

Logo Rebranding voor nieuw bedrijf