Move & Store

Tijdelijke opslag

Square Design, reclame-/ontwerpstudio gespecialiseerd in het creëren van impactvolle visuele communicatie, heeft het genoegen gehad om samen te werken met Move & Store, een bedrijf dat recentelijk PickupBox heeft overgenomen om haar marktaandeel te vergroten. Met het oog op het betreden van nieuwe zakelijke marktsegmenten, was een rebranding van Move & Store gewenst. Het was tijd voor een frisse start met een nieuw logo en een geheel nieuwe uitstraling. Move & Store onderscheidt zich door opslagruimte bij jouw deur te bieden en deze op afroep op te halen, waardoor tijdelijk opgeslagen inventaris gemakkelijk kan worden geretourneerd.

Het verkoopteam van Move & Store is voorzien van een complete rebranding van het merk, te beginnen met een nieuw logo. Het logo van Move & Store bestaat uit twee primaire kleuren en is ontworpen met het thema van tijdelijke opslag en verhuizingen in gedachten. Het “&-teken” is illustratief vormgegeven door twee gestapelde vierkante doosjes. Het logo kan zowel in een vierkante als in een langwerpige vorm worden gebruikt, zodat het flexibel toepasbaar is op verschillende materialen, zoals gadgets en relatiegeschenken.

Naast het logo heeft Square Design gezocht naar een illustratieve benadering die een gevoel van gemak en menselijkheid overbrengt. Het draait allemaal om het comfort van de klant. Met deze rebranding willen we ervoor zorgen dat iedereen weer blij wordt van verhuizen en tijdelijke opslag. Daarom heeft Square Design een illustratie gecreëerd waarin mensen -een gezin- een “lachende” doos op hun hoofd dragen. Dit is anders dan gebruikelijk, zonder privacyproblemen, uniek en communiceert met een glimlach.

Move & Store heeft slimme segmentatie toegepast om haar doelgroepen te identificeren, waaronder aannemers, makelaars, studenten en uitvaartondernemers. Zowel aannemers als makelaars zijn vaak als eerste op de hoogte wanneer hun klanten gaan verhuizen of tijdelijke opslag nodig hebben. Deze doelgroepen zijn actief benaderd met diverse communicatiemiddelen, zoals foldermateriaal. De folders hebben dezelfde primaire kleuren als het logo. Door gebruik te maken van positieve en negatieve pagina’s wordt de lay-out speels en aantrekkelijk. De folders zijn overzichtelijk ingedeeld en bevatten verschillende illustraties om de communicatie speels en informatief te houden.

Voor de studenten is gekeken naar jongeren die een wereldreis plannen. Move & Store voorziet verschillende universiteiten en studentenverenigingen van verkoopfolders, zodat studenten op de hoogte zijn van de mogelijkheden om hun inventaris tijdelijk op te slaan. Deze folders zijn ook ontworpen en opgemaakt in meerdere talen.

Als laatste is de uitvaartondernemer een interessante doelgroep voor Move & Store. Zij kunnen hun klanten bijstaan bij het regelen van mogelijke tijdelijke opslag. Wanneer het huis van een overledene snel moet worden leeggemaakt, biedt Move & Store de mogelijkheid om de inboedel op te slaan, zodat nabestaanden de tijd kunnen nemen om de inboedel op hun eigen tempo door te gaan. Op deze manier kan het emotionele proces stapsgewijs worden verwerkt.

Bij Square Design streven we ernaar om de identiteit en boodschap van onze klanten op een krachtige manier over te brengen. Ons team van creatieve professionals staat klaar om ook jouw rebranding of het opzetten van een nieuw bedrijf tot een succes te maken. Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

rebranding-en-nieuw-bedrijf-huisstijl

Rebranding nieuw

Rebranding nieuw

Rebranding nieuw

Rebranding nieuw

Rebranding nieuw
Rebranding nieuw

Rebranding nieuw